lördag 25 augusti 2012

Höstterminen har startat

Så har en vecka med jobb, dagis och skola gått. En bra vecka, men vi är väldigt trötta och har begynnande förkylningar (förstås, det brukar ju komma som ett brev på posten så fort alla barn samlas igen).
Mest spännande var det förstås för Alma som har börjat i förskoleklass, hon var till en början lite pirrig och ville inte att jag skulle lämna henne, men sedan har det gått bra.

Jag har bestämt mig för att börja röra på mig regelbundet. Fyra gånger i veckan ska jag gå en promenad på en timme, jag har fått till två promenader den här veckan (kan nog få till en imorgon också). Det kan hända att jag får sänka kraven lite, jag vill och behöver verkligen röra på mig, men förstår inte hur jag ska få till det, tiden och orken räcker inte till! Provar väl ett tag till så får vi väl se hur det går.

Åke är på trav ikväll och jag är ensam med tjejerna, inte en lugn stund alltså. Vi har varit på Svartviksdagarna, ätit Thailändska vårrullar till middag, haft myskväll med popcorn och Blixten McQueen. Nu är det tyst på övervåningen och lugnet lägrar sig. Imorgon ska jag packa, jag och Emma ska ju fara till Stockholm på måndag, tjohoo!

Inga kommentarer: