lördag 11 augusti 2012

Rosas writing

Jag har funderat på det här ett tag nu, om jag ska bredda min yrkesbana med ett helt nytt område. Så kom Johannes hem vid ett tillfälle i våras och sa att han hade kommit på ett yrke som skulle passa mig: Copywriter. Jaha? Vad är det? Jo, man skriver texter, till websidor, reklambroschyrer och liknande. Å, vad spännande! Jag som älskar att skriva! Så jag har som sagt funderat och funderat och nu bestämt mig för att prova om det är något för mig. Jag har anmält mig till en distanskurs i Copywriting som jag kommit in på och som börjar nästa vecka, idag har jag varit och köpt mig en ny dator till ändamålet och registrerat ny mailadress samt ett nytt företag: Rosas writing. Det känns jätteroligt och samtidigt lite pirrigt eftersom jag inte riktigt vet vad jag givit mig in på. Det är mycket att sätta sig in i och mycket att lära. Men, om jag inte provar får jag aldrig veta, det värsta som kan hända är att jag förlorar lite pengar och tid, och det kan jag säkert stå ut med.
Jag kommer att köra det här på sidan om mitt nuvarande jobb, så jag jobbar kvar som vanligt så får vi se hur det går.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanonnamn:-)). Lå.bol... ligger i lä där;-)

Dagliga Ljusglimtar sa...

Spännande! Jag tycker det är toppen att du vågar testa! Lycka till Rosa:)