måndag 5 september 2011

Förbannad!

Idag har min 8-åring kläckt ur sig att hon måste börja banta. När jag frågade henne vad det är hade hon mycket klart för sig vad det var, och visste att man går ner i vikt av att träna mer och äta mindre. Va?! Hon är ÅTTA ÅR!!!
Försökte prata med henne om att det inte är något som barn ska syssla med, hur viktigt det är att man äter riktig mat medan man växer osv, men hon kontrade med att det var många som sagt att hon var tjock. Hon är visserligen lite rund, och det är ju bra om hon vill röra på sig. Men banta!
Jag måste även tillägga att trots allt mitt tjat om vikt och LCHF och allt annat som har med kroppsfixering att göra, så har jag verkligen varit försiktig med att prata om det inför barnen. Just därför att jag verkligen inte vill att de ska bli så fixerad som jag varit och blev tidigt.
Det känns fördjävligt att det är så´n hysteri om kvinnors kroppar! Jag blir förbannad!

Det är väl bara att hoppas att det går över, och att fortsätta upplysa henne om hur viktigt det är att man ser insidan på människor!

Inga kommentarer: