tisdag 27 september 2011

Välkommen Sixten


Igår kväll blev jag faster för fjärde gången. På Södersjukhuset i Stockholm föddes fina lilla Sixten. Har än så länge bara sett honom på mms, men längtar förstås efter att få snusa på en liten färsking igen! Det är ju så häftigt det där att bli förälder, den där blixtförälskelsen som kommer då man får se den lilla för första gången är så härlig och så självklar!

Det har alltså varit en glad dag. Och en sur kväll! När jag kom till bilen efter att ha varit på kören hade jag fått parkeringsböter på 800 kr!!! Jag höll på att börja gråta (är för tillfället helt luspank och har inte ett öre över av lönen som kommer imorgon). Och jag hade inte låtit bli att stoppa i parkeringspengar, som jag brukar, utan det var tillfälligt stoppförbud för någon j**la städning som skulle göras i stan. Den skylten hade de placerat 31 meter bakom min bil, det var alltså mycket lätt att se den. GRRRR!

Och som om inte det var nog så fick Majken hämtas på dagis idag eftersom hon plötsligt fått vattkoppor. Nåja, det är ju bra att ha det avklarat.

Men ändå förstås mest en glad dag :-)  Välkommen Sixten till en stor, stojig och kärleksfull släkt!

Inga kommentarer: