fredag 30 september 2011

Prickig unge

Oj, vad prickig hon är Majken! Helt stampad med koppor, och det verkar klia väldigt mycket. Jag har lyckats få i henne Tavegyl och Alvedon, så nu sover hon en stund. Annars har det inte varit så mycket av just den varan, sömnen... Varken dag eller natt. Stackars lite, det är hemskt då det kliar på en!
Det har varit några jobbiga dygn, och även om det förstås är lilla stumpan det är synd om, så är föräldrarna som två trasor för tillfället.

Jag tror att sommaren kommit tillbaka! Det är jättevarmt och skönt ute, och vackert med alla höstfärger. Precis som jag vill ha det om hösten!

Jobba är det som gäller nu i helgen. Jag skulle gärna ha varit ledig, förstås, men det bli nästa helg. Hoppas att Majken är pigg och frisk tills dess.

Min hård-satsning då det gäller mat och motion verkar lyckas. Jag har gått ner 1,5 kg, så det får jag väl vara nöjd med. Nu är det bara resten kvar!



Inga kommentarer: