torsdag 6 oktober 2011

Imorgon är en annan dag

Jag är glad att den här dagen snart är över, och kommer att ersättas av en ny, färsk med nya förutsättningar. Åke kom hem från innebandyträningen igår kväll och hade brutit revbenen, ja, jag vet ju inte hur många, men det gör förstås väldigt ont. Och värre lär det bli, för de som vet säger att det gör ondare och ondare fram till den femte dagen och sedan vänder det.

Det har varit en strulig dag på jobbet, mycket att göra och ostrukturerat jobb ända från morgonen. Jag var hysteriskt hungrig då det var lunch, och gick för att köpa mat, skulle gå och ta ut pengar då bankomat-j**eln tog mitt bankomatkort! Jag hade faktiskt pengar på kontot, och rätt kod hade jag slagit också. Det kommer att ta ca 3-5 bankdagar innan ett nytt kort anländer.
Jaha, och på vägen upp till avdelningen höll hissen på att stanna, min absoulta skräck! Panik! Men den fixade till sig på något sätt (det kanske finns en Gud trots allt ;-) Annars hade jag troligtvis dött på fläcken. Benen var som gelé ett bra tag efteråt.

Trött och grinig har jag varit idag, och lika så var barnen när jag hämtade dem från skola och dagis.
Jag har kolhyderatfuskat också, och det blir man ju förstås inte gladare av, men en liten tröst just i stunden ändå. Vilket konstigt beteende man har!

Godnatt! Hoppas på en god natts sömn och en solig (i alla bemärkelser) morgondag!

Inga kommentarer: