söndag 15 april 2012

En fin dag

Idag har vi röjt på gården. Jag har klippt ner en massa buskar och vi har slängt en del skräp. Imorrn blir det en tur till återvinningen. Det är skönt att ha börjat, men det är ohyggligt mycket att göra på den här gården... Det är nackdelen med en gammal släktgård, ingen har flyttat härifrån, det är saker från flera generationer tillbaka och ingen verkar ha kastat någonting... Så arbetet fortsätter!

Påsklovet är slut, och det ska bli skönt med lite skola och dagis igen. De senaste tre månaderna så har jag haft sjukt barn hemma nästan alla mina lediga dagar, eller så har jag skrivit på något arbete som hör kursen till. Jag känner att jag saknar lite "luft" i tillvaron. Jag måste få hämta energi och ladda om lite genom att få andas och vara lite ifred. Det låter kanske lite fjantigt, men det har varit en otroligt intensiv vinter och vår, och jag känner mig lite instängd. Så nu håller jag alla tummar och tår för att alla barnen håller sig friska ett bra tag framöver!

1 kommentar:

Eva sa...

Du får tänka på vår resa 1 juni och längta när det känns tungt! Kram