måndag 23 april 2012

Regn = soffa + filt

Det spöregnar ute och jag är ledig. Sitter här med en kopp te och har endast en promenad inbokad på min agenda idag. Det ser inte riktigt ut som att den blir av, men då kanske det blir någon slags inomhusaktivitet som skapar flås, vi får se. Städat har vi gjort i helgen också, så inte ens det behöver jag göra!
Nu har jag varit ledig i några dagar och känner att jag hämtat igen mig lite (jag har som bekant varit väldigt trött den senaste tiden...), så nu känns det helt ok att jobba igen. Jag har varit väldigt, väldigt less på jobbet! Det har under en längre tid varit sååå tungt på avdelningen och även om jag inte jobbar mer än 80% (varav 20% är med studenterna) så har jag varit så kräkless och trött. Jag hoppas att det håller på att släppa. Inte för att förhoppningarna är så stora på att det kommer att bli bättre för oss Landstingsanställda, men ändå, trycker kanske lättar tillfälligt ;-)

I helgen har vi inte gjort så mycket, jag har varit ledig och vi har "lekt" Halv åtta hos mig. Vi dukade fint och lagade maten tillsammans, rörigt med trevligt med många kockar! Till förrätt hade vi Toast Skagen, mums! Till huvudrätt: Oxfilé med wokade grönsaker, kall dip och vitlökssmör, också mums! Och till efterrätt: Chokladmousse (eller Tiramisuglass till den som ville), dubbelmums!!!
Allt enligt LCHF för min del förstås!

Nu tror jag att det blir en liten tupplur på soffan, det är det härligaste jag vet, att få gå och lägga mig mitt på dagen! Det känns så lyxigt!

Inga kommentarer: