torsdag 26 april 2012

Lunch med morfar

Idag har jag varit ledig (igen :-). Härlig arbetsvecka det här, ledig 4 och jobba 3, alldeles lagom ;-)
Jag har varit med morfar på fotvård och efter det var vi och åt lunch på stan. Kors i taket måste jag säga! För det första har min morfar aldrig gillat stan, och för det andra är det så härligt att han är så pigg att han orkar luncha med mig!
Har var ju för en månad sedan väldigt dålig och inneliggande på sjukhus. Helt ärligt trodde jag inte att han skulle överleva då, men har har repat sig sakta med säkert. Han är ju gammal och vi vet ju alla att han inte kommer att leva för evigt, men nu är det så härligt att se att han fått tillbaka sin personlighet och sin livsgnista igen, för den har varit helt borta den senaste tiden. Han pratade idag om vad bra det är att fotbollssäsongen kommer igång nu så han kommer ut och kan titta på träningar och matcher igen, och att han, mormor och mamma och pappa ska gå på travet någon kväll. Det är min morfar det!

Inga kommentarer: