måndag 10 maj 2010

Kan klockan rusa?!

Helst skulle jag vilja att den här dagen bara tar slut. Den började tidigt (04.20) och det har satt sina spår. Jag hade lovat Elvira att vara ledig idag, eftersom jag och några andra föräldralediga mammor från mitt jobb hade stämt träff på Drakborgen, och hon gärna ville följa med. Så då passade hon på att vakna alldeles för tidigt för sitt eget bästa, dvs 04.50. Den tiden brukar hon inte visa sig från sin bästa sida, och på det viset har dagen fortsatt. Alma har fortsatt i gårdagens spår (tjafsat, bråkat och varit helt hopplös), så det vore skönt om klockan rusade framåt så att vi får lägga den här dagen till handlingarna, för jag är en bedrövlig mamma idag...
Det var i alla fall roligt att träffa arbetskamraterna och deras små bebisar. Det ska bli roligt att börja jobba igen då det väl blir dags!

Inga kommentarer: