onsdag 5 maj 2010

Kompistid

Dagen började kl 04.38, då kvittrade Majken och var på sitt bästa humör. Hon är för underbar, även om man är rätt så trött vid den tiden så är det härligt att få gosa med henne ensam i det annars, för tillfället, så tysta huset.
Då jag skjutsat tjejerna till skola och dagis for jag till Mirja och drack kaffe. Å, vad trevligt det var! Jag insåg efter jag varit där att jag inte tagit mig tid för mina kompisar på länge. När jag väl kom iväg så kände jag hur mycket jag saknat just det, tid med andra än barnen och att bara vara Elin, annars är jag ju mest mamma både dag och natt. Självklart älskar jag att vara med barnen och att vara mamma, det är inte det jag menar, utan att det är dags att prioritera in lite "kompistid" i tillvaron hädan efter.
Vi har invigt vår nya grill idag, och på så sätt också haft grillpremiär för i år. Mums!
Nu är det dags att överta TV´n från maken, onsdagar är min TV-kväll då jag ska mysa i soffan och kolla på Greys Anatomy. Åke brukar träna på onsdagar i vanliga fall, men nu är innebandyn slut för säsongen. Mina rutiner kommer dock inte att förändras för det!

Inga kommentarer: