fredag 21 maj 2010

Nya brillor

Tänkte bara kommentera ämnet "Barnabråk" en snabbis idag (det är ju tröttsamt, jag vet), det har passerat ett par dagar med fläckvis vapenvila mellan systrarna, vilket känns positivt. Jag säger bara mutor, den som säger att man inte ska ta till det måste vara ute och cykla. Ja, eller kalla det belöning om det låter bättre.
Igår var vi och tittade på ett alldeles nyfött litet föl. Åkes syster var det som hade det lilla underverket i sitt stall. Så liten och smal på vingliga ben, jättefin!
Idag har vi varit i stan, det brukar ofta bli så på fredagarna av någon anledning. Jag har bestämt mig för att köpa nya glasögon, och jag lånade hem några par igår, men jag kunde verkligen inte bestämma mig. Så jag fick tillåtelse att låna dem över helgen för att prova lite mer, men så bara sprang jag på ett par på vägen ut från affären, och dem blev det. Det blev rätt på en gång! Jag ska också prova linser, vilket jag gjort flera gånger förrut, och det har aldrig blivit riktigt bra, men jag ska ge dem en chans till.
Nu börjar "Loppis-säsongen" igen, Elvira är som tokig i att fixa Loppisar (och hon är bra på det, får alltid en massa grejor sålda!) så imorgon är det premiär för i år. Hoppas på att vädret håller i sig. Den här veckan har det varit rena sommaren!

Inga kommentarer: