tisdag 18 maj 2010

Sommar

Så kom sommaren! Ja, eller i alla fall för idag, det har varit riktig sommarvärme, och det har fullkomligt exploderat av grönska utomhus. Vackert, men det är lite delade känslor till grönskan då man är pollenallergiker...
Lite delade känslor inför sommaren också om jag ska vara ärlig. Den som jag väntat och längtat efter hela vintern. Men just nu gruvar jag mig faktiskt, jag önskar att jag kunde säga att jag längtar efter ett långt sommarlov. Men barnen bråkar och bråkar, från morgon till kväll, om ALLT, verkligen allt! Det är så himla jobbigt för det innebär att jag är arg nästan hela min vakna tid. De slåss, retas, kastar saker och kallar varandra för saker som man bara undrar var de har hört såna fula ord. Jag förstår att man kan tro att jag överdriver, eller rent av hittar på, men jag lovar, detta förekommer precis hela tiden som de befinner sig på samma ställe. Jag förstår också att det är så här med syskon, det är bara det att för mig är det helt främmande, och jag är väldigt ovan vid bråk över huvudtaget (tills mina två döttrar satte igång). Jag kan inte handskas med det helt enkelt, vilket gör att jag också känner mig som en usel mamma (och en riktig gnällkärring som inte har något vettigare att skriva om...).
Jag ska ta mig en liten funderare på hur vi ska bete oss för att få sommaren uthärdlig och härlig. Det är väl bara att börja om igen och åter tänka att med ny dag kommer nya tag

Inga kommentarer: