torsdag 15 juli 2010

Hääärliga sommar!

Har den här veckan lapat sol och tittat på badande barn ganska många timmar. Det är ju för mysigt med sommar och bad! Vi har varit på Dyket och barnen har stortrivts. Av någon anledning så verkar jag tro att solen inte tar då man inte aktivt solar, men ack så fel jag hade. Min nya hudfärg är RÖD, och mycket varm... Att man aldrig lär sig, år efter år så genomgår man samma misstag.
Då sommaren slår till står allt annat still´! Vårt hem ser ut som en krigszon. Man vill ju inte vara inne och ta reda på eländet, och inte tycker jag att man ska göra det heller. Det vore väl felprioriterat då vi inte har så många av dessa dagar per år?
Men ikväll var jag tvungen att befria övervåningen från några dammråttor, resten ligger väl kvar till jag råkar få något ryck framåt i tiden.
Imorgon får jag nog vila från solen, får se vad vi hittar på då! På kvällen är det i alla fall dags för vår årliga "släktmiddag" i mormors regi. Vi ska äta på Galtströms café, det ska bli trevligt!

Inga kommentarer: