onsdag 7 juli 2010

Härliga sommardag!

Det blev en härlig eftermiddag igår. Vi packade till picnic och följde med Gabriella, Signe och Alfred till en utflyktsplats vid Ljungan nära kyrkogården. Barnen lekte så snällt och vi fick sitta och surra lite, trevligt!
På kvällen tog jag tag i promenerandet igen och gick runt Nyland medan Åke tittade på fotboll. Det har förekommit en del slarv i pointsprotokollet, men det håller på att rättas till. Vägde mig idag och det är totalt 4 kilo minus på 6 veckor. Det har gått lite sakta på slutet, men så är det ju sommar med allt vad det innebär också (se där, ännu en ursäkt...).
Idag har Åke semester och vi har varit på stranden här nere i Juniskär och solat och badat. Barnen har badat i vår pool också (där är det skitkallt, men det verkar inte spela någon roll). Vi åt en härlig middag bestående av tunnbrödssmörgåsar med gravad lax och rökt sik som vi varit till Skatan och handlat. Till efterrätt honungsmelon, riktigt somrigt!
Man kan vräka ur sig en hel hög med superlativ om hur underbart det är med sommar och sommarlov, för det är det verkligen, men det går inte att komma ifrån att det är oerhört intensivt också. Så nu ska jag sätta mig på altanen med ett glas vin och ta hand om mina två orörda inredningstidningar och njuta av stillheten medan barnen sussar sött och maken tittar på tråk-fotboll.

1 kommentar:

Johanna Dolk sa...

Det är väl nästan det bästa att göra på egen tid, bara sitta och läsa och njuta av lugnet, helst i solen långt in på kvällen...