måndag 26 juli 2010

Rensningen fortsätter...

... ja, fast inte i ladugården den här gången, utan i skåp och garderober. Det är så skönt då det väl är gjort! Fick lite plats över i min garderob, haha, då kan jag alltså shoppa lite till, eller hur var det nu då...?
Fick också en snilleblixt idag mitt i rensningen. Vårt skafferi har ägt rum i ett vanligt lågt skåp i köket, och det har varit så bökigt, för man hittar aldrig någonting där. Vi har sagt länge att vi skulle haft lådor istället. Och kastrullerna har tidigare bott i lådor, så jag kom på (efter ca 4 år) att man kan ju byta plats på kastruller och skafferi! Å, vad smart! Jag kände mig som en idiot då jag kom på det, för konstigt nog har jag aldrig funderat på det förut, hmm...
Regn, regn, regn, hela dagen. Jag behövde det idag för att ta tag i tvättberget (tyvärr verkar torktumlaren ha gått sönder) och fullfölja min rensning. Men imorrn är det dags för sol igen hoppas jag.
Å, jag har glömt att skriva om en supertrevlig händelse! Häromdagen fick vi en inbjudan till bröllop, och det är lillebror som ska bli make till Lisa! Jätteroligt! Vi har ju tjatat ett tag, så där ser man att tjat lönar sig. 25 september smäller det, det ska bli skojigt!

Inga kommentarer: