torsdag 29 juli 2010

Var är solen?

Var tog sommaren vägen? Nu har det regnat och varit mulet hela veckan. Mera sol och värme tack!
Imorrn ska jag och Åke och Majken fara till Stockholm, det ska bli jätteskönt att få ses på egen hand med min kära man. Det är ju så sällan, så det är verkligen på tiden.
Det är konstigt med det där med att ses. Vi har ju varit hemma tillsammans halva veckorna hela sommaren, och fast man är på samma ställe så känns det som att man inte hinner ses. Det är så mycket pyssel runt omkring och med barnen så man pratar mest om praktiska lösningar. Hoppas att vi har annat att prata om också nu när vi äntligen kommer iväg. Det är bara det att Elvira har ont i halsen, så hon kanske tänker passa på att bli sjuk, vilket förstås vore typiskt eftersom ingen av barnen varit sjuka på flera månader... Håller tummarna!
Majken lärde sig igår att dra sig upp till stående, sätta sig från liggande och fick en till liten tand. Hon har varit lite orolig, och framför allt på nätterna, den senaste tiden, så det händer väl mycket i den lilla kroppen just nu.
Jag har funderat på en sak. Det här med sommaren och fikandet. Nu när jag har försökt att hålla mig ifrån fikabröd (det går ganska bra) så har jag lagt märke till hur mycket man fikar egentligen då det är sommar. Så fort man träffar andra folk så blir det fika, på stranden blir det fika, man åker runt på olika sommarcaféer och fikar. Det är inte klokt egentligen, och det är förbaskat svårt att inte hänga med, det blir genast väldigt osocialt om man låter bli. Det gäller väl att röra på sig så att man har "råd" med allt detta fikabröd, och tänka på att det är en kort härlig del av året som är övergående.
Nu är det i alla fal dags för lite frukost-fika!

Inga kommentarer: