torsdag 10 februari 2011

Det är bara kompisar som gäller

"Livet är inte bara de dagarna som passerar" säger Mads Mikkelsen i Ving-reklamen. Men det här har verkligen varit en dag som bara passerat. Vikit tvätt, plockat disk, plockat leksaker och servat barn. En helt vanlig dag alltså. Jag hade lust att åka på Mio idag och kolla läget, men Alma vägrade. Så hon fick bestämma idag.
Det har hänt något med min 4-åring, hon vill plötsligt bara vara med kompisar, och absolut inte med sin mamma. Våra lediga dagar går åt till konversationen:

-Jag vill vara med en kompis!

-Men det är inga kompisar hemma idag.

-Men JAG VILL vara med en kompis!!!

När jag nu insett att jag inte är hennes bästa kompis längre (helt sunt i och för sig, men när blev hon en stor tjej?) så funderar jag på om hon ska få gå på dagis ändå, trots att jag är ledig, så får hon leka med barnen en stund i alla fall.

Inga kommentarer: