torsdag 17 februari 2011

Min 4-åring läser!

Ja, hon läser faktiskt! Hon fick en bok av mig på alla hjärtans dag, och då tittade hon i den och ljudade orden. Så sa hon: Mamma, hör du att jag läser?
Igår tog hon Majkens böcker och gjorde lika dant, häftigt!
Sitter nu och väntar på att traktorn ska komma och skotta vägen så att jag kan skjutsa Alma till dagis. Jag är hemma med Majken idag eftersom hon är lite dålig. Hostig, snorig, trött och framför allt gnällig och grinig. Det känns inget bra att lämna henne hos farmor i det läget. Så vi skrotar väl på här hemma idag. Det skulle som vanligt behöva städas, men jag har ingen lust (inte idag heller...).
Elvira ska gå med Åke på hockey ikväll, och hon är så lycklig! Hon har längtat hela veckan. Hoppas att Timrå vinner så kanske Åke har hockeysällskap en tid framöver!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alma är en duktig tjej, mormor gillar läsning hon ;-)))

Anonym sa...

Duktiga Alma!

//Eva