söndag 13 februari 2011

Ge dig Bore!

Sedan mitt förra inlägg har vintern tagit fart igen. I torsdags var det en riktig snöstorm. Plåten på vårt hus gav vika och nu är det bara att fortsätta plocka bort resten (eftersom det är tänkt att vi ska få en ny fasad i sommar). Igår var en härlig dag, men idag snöar det igen...
Nog om det! Vi har börjat planera sommarsemestern. Vi hade tänkt åka tillsammans med Marcus, Sofia, Andrea och Viking, buss till Paris och Euro Disney. Men vi har tänkt om, inte om sällskap och resmål, utan om bussåkandet. Vi har insett att det förmodligen inte kommer att gå smärtfritt till om vi ska klämma in en 1,5-åring och en 5-åring med ohyggligt många myror i brallan i en buss på en flera dagars tripp genom Europa. Så vi tar flyget istället, och satsar på kortare turer med bussen. Tror att det blir en bra lösning.
Sitter på jobbet. Jag jobbar heldag idag (07.00-21.30). Jag tycker alltid lite synd om mig själv då jag jobbar såna turer, men å andra sidan var jag helledig igår, och då var det inte så synd om mig...
En lugn dag har det varit hittills, men jag har som vanligt sovit dåligt, så jag är trött och det känns som om det kommer att bli en lång kväll.
Jag är ledig imorgon, på alla hjärtans dag, och ska fundera ut något att glädja alla mina hjärtan med :-)

1 kommentar:

Sofia sa...

Vilken tur att det inte var sällskapet ni ändrade er om!