torsdag 3 februari 2011

LCHF funkar!

Ha! LCHF (Low Carb High Fat) verkar fungera. Idag (efter 4 veckor) kommer jag i alla mina gamla kläder! Det syns inte så mycket på vågen, 3.3 kg minus, men det känns att kroppen krympt! Och jag som bara äter goda saker och i stort sett alltid är mätt och belåten. Är inte sugen på sötsaker (vilket jag ser som min största vinst), och mår jättebra i magen (min mage har alltid varit känslig och "protesterat" ofta). Så jag kommer att fortsätta att "Fläsk-äta" som pappa säger.
Jag vet inte om det är bra i längden, men å andra sidan, vilken diet är bra i längden? Och jag har ju det lite förspänt med att hålla koll på blodfetter och annat viktigt, så det är väl bara att köra på!

5 kommentarer:

Ann-Sofi E sa...

Härligt! Vad roligt att kunna ha alla kläder igen. Man har olkia sätt att gåner och huvudsaken är väl att det fungerar och att man mår bra. Min fungerar och jag mår som en prinsessa :-)
Kraaaam

Ann-Sofi E sa...

Naturligtvis ska det stå 'olika' slant lite på tangenterna

Modern sa...

Bra jobbat!!! Det syns jätteväl!!! Allt som funkar är väl bra. Det är väl inte så hälsosamt att vara överviktig heller?

Anonym sa...

Kul med lchf! Recept tack!

Anna, till vänster om dig, på tisdagar....

Ammeli sa...

Grattis!!! vad roligt, kraaaam