tisdag 8 februari 2011

Spelat piano!

Hör och häpna; Jag har inte somnat i soffan ännu, och klockan är över 22.00. Har inte ens gäspat faktiskt! Det kanske beror på att jag sov middag tillsammans med Majken idag. Det är helt underbart att sova middag, det borde man göra varje dag!
Idag har jag plockat fram en hel hög gamla noter och plågat mitt ostämda piano en bra stund. Å, vad härligt det är att få spela lite. Jag känner att jag saknat det. Barnen skriker oftast TYST då jag spelar, eller så får jag sällskap på tangenterna. Men idag fick jag mig en stund i alla fall.
Känner att jag håller på att bli förkyld, bäst att proppa i sig en multivitamin-tablett och krypa ner i sängen.

1 kommentar:

mor sa...

...säg till nästa gång du ska spela eller så kan du spela hos mig, jag lovar att inte trycka på tangenterna samtidigt...