torsdag 18 mars 2010

Bakslag...

Det snöar... Man vet ju att det alltid kommer såna här bakslag. Man tror att våren är här, folk börjat tina fram och det droppar från taket, slaskar under fötterna och som jag skrev igår, solen värmer riktigt. Då kommer snön tillbaka. Jag törs mig på att säga att jag HATAR den, jag hatar snön! Nu har jag inte mer tålamod med den här oändliga vintern.
I ren protest tänker jag vara inne idag. Jag ska passa på att packa. Vi, hela tokiga familjen ska åka till Stockholm imorrn. Vi ska bo på hotell (Scandic Hasselbacken som tydligen ska vara ett bra familjehotell) gå på Junibacken, Naturhistoriska muséet och kanske Skansen om vi hinner med. Det ska bli riktigt roligt. Dock gruvar jag mig lite inför morgnarna. 5 personer i ett hotellrum och Majken som alltid vaknar 04.50. Vad gör hela familjen då? Vi kan ju i och för sig passa på att äta hotellfrukost flera gånger, och säkert ändå hamna först i kön till dessa ovannämnda aktiviteter. Ja, ja, ingen idé att oroa sig, det blir som det blir. Det ska i alla fall bli himla roligt. Och bäst av allt så kommer jag att umgås med min man hela helgen, det känns som en evighet sedan.
Jag ska också försöka att lägga in lite bilder här på min blogg idag, får se om det funkar (min 4:a i teknik känns inte alltid helt välförtjänt...).

1 kommentar:

Johanna Dolk sa...

Hej Elin! Jag har förstått att det är din Alma som går på samma gympa som Axel.

Vi ska iallafall också åka till Stockholm i vår, och gå på Junibacken. Hoppas ni får det mysigt!

/Johanna (fd Svensson, från medie...)