fredag 26 mars 2010

Hjärtklappning

En dag av hjärtklappning, dvs har haft fullt upp hela dagen. Har varit på banken och fått information om pensionsförsäkringar (bara jag hör det får jag hjärtklappning, det är så fruktansvärt ointressant). Tråkigt som tusan, men en liten, liten aning klarare i skallen vad gäller det som komma skall om ca 34 år blev det.
Sedan har jag och min man varit ensamma (eller med "bara" Majken) på stan. Vi var på Invito och åt lunch, jag åt Ceasar-sallad, den var otroligt god! Det känns lite lyxigt, och väldigt mysigt, att få sitta för sig själv (nästan i alla fall) och äta i lugn och ro.
Efter det blev det inhandling av presenter till Elvira som fyller 7 år imorgon.
Hon sa till mig imorse, -"Imorgon måste vi ställa klockan tidigt, ska vi säga 03.30?"
Jag tyckte att det vore bra om vi kunde skjuta på det ett litet tag i alla fall...
Nu visade det sig på eftermiddagen att hon blivit sjuk, feber och förkyld. Hon är förstås jätteledsen över det. Vi siktar på att ha kalas ändå, om hon inte är jättedålig imorrn förstås.
Det är ett konstigt fenomen när Elvira har feber, hon börjar plötsligt prata jättefort och oavbrutet. Man behöver aldrig ta tempen på henne, man hör direkt när hon har feber. Hon brukar vara bra på att prata i annat fall också, men det här slår rekord. Kommentatorerna på radiosporten ligger i lä kan jag säga.
Ja, också har jag varit med Alma på Ica, det ger den värsta hjärtklappningen av allt. Idag VAR det sista gången hon fick följa med, men det vet hon inte ännu... Hon är ÖVERALLT, mer säger jag inte.
Nu är det i alla fall dags för lite myskväll, och nervarvning.

Inga kommentarer: