torsdag 18 mars 2010

Något har hänt med barnen!


Ja, och det är i positiv riktning! Elvira, min 6-åring, snart 7-åring, har det senaste året haft en jobbig och utdragen trotsperiod som många gånger förpestat hela tillvaron för oss i familjen. Nu för ett par veckor sedan har hon helt plötsligt bara slutat (ja, nästan helt i alla fall) att skrika, bråka och testa varenda gräns som finns. Hon förvånar mig genom att svara; - Okej mamma, och - Ja, jag ska. Hon hjälper till spontant, är glad och trevlig, och vi bara håller andan här hemma och ber en stilla bön att det ska hålla i sig. Det känns fantastiskt! Hon blev liksom blivit stor min lilla prinsessa!

Min minsta prinsessa, hon har kommit på idag hur roligt det är att rulla runt runt på köksgolvet medan hon gör pruttljud och skrattar.

Inga kommentarer: