onsdag 17 mars 2010

En härlig stund på dagen!

Dagarna har liksom flera olika stunder. Hos mig växlar dessa stunder ganska fort. Först, på morgonen då alla vaknar, det är en mysig stund som väldigt snabbt växlas om till kaosartad då alla ska kläs och få i sig frukost. Ofta blir det bråk och skrik och grin. Det är då han sticker till jobbet min man... Skönt för honom. Men sedan när vi väl sitter i bilen har alla blivit vänner igen och då är det en trevlig stund igen.

Nu är också en så´n där härlig stund: Majken har somnat och jag har gjort i ordning frukost och får sitta alldeles ensam i ett stilla (men stökigt) hus och bara ta det lugnt och ladda batterierna inför dagens utmaningar.
På ett sätt är det ju bra att det växlar, för annars skulle man nog inte uppskatta de här härliga stunderna lika mycket inbillar jag mig ;-)

Det blir nog en promenad idag med, solen strålar och det är inte alls lika kallt som igår. Har dock lite ont i bäckenet idag. Jag har haft lite problem med det sedan jag fick Majken, så jag får väl ta det lite lugnt kanske...
Känner mig nog lite mer glad och positiv nu än vad jag gjort på länge. Undrar om det är solen eller bara luften som ger lite energi, hur som helst så känns det bra!

Inga kommentarer: