onsdag 24 mars 2010

Shoppat!

Idag har jag äntligen fått shoppa lite! Var i Birsta då de öppnade och åkte hem då jag skulle hämta barnen. 3 timmars tittande, provande och klämmande. Så nu är jag nöjd för ett tag (i alla fall till på fredag då jag och Åke ska gå på stan).
När våren kommer känns det plötsligt som om man "behöver" så mycket saker. Nya kläder, kläder till barnen, nya saker till hemmet, blommor, gardiner och en massa annat att göra fint med. Det är "tur" att man har begränsade tillgångar, med föräldrapenningen blir inte shoppingrundornautdragna...
Annars lyssnar jag på en väldigt bra bok nu. Anna Gavaldas "Lyckan är en sällsam fågel". Det har tagit ett tag att komma in i den men nu kan jag nästan inte sluta lyssna, jag tar varje tillfälle som bjuds att höra en liten bit till. Samtidigt vill jag inte att den ska ta slut.
Resten av dagen kommer troligen att vigas åt det där tvättberget jag har på övervåningen... Men jag kanske kan lyssna medan jag sorterar och viker :-)

Inga kommentarer: