måndag 22 mars 2010

Hur får man en bebis?

Jag fick frukost på säng idag! Det är man minsann inte bortskämd med (det är väl förresten lite krävande att tro att någon ska fixa det vid 04.30-tiden på morgonen)! Elvira hade dukat brickan med mjölk och flingor, ett glas vatten och en liten teckning där hon ritat vattnets väg genom kroppen. Hon är väl undebar?!

Sitter här med toning i håret. Ska försöka rycka upp mig vad gäller fräschhet, det har tullats lite för mycket på det den senaste tiden...

Ja, i helgen kom alltså frågan som vi väntat på: Hur kommer det sig att det blir en baby i magen? Jag har varit förvånad över att den inte kommit tidigare, t ex då jag väntade Majken. Men nu har jag i alla fall gjort min plikt och i stor drag förklarat hur det går till. Inga följfrågor blev det heller. Men det kanske kommer.

En strålande dag idag, och jag har fortfarande ett stort sug efter en shoppingtur. Det får nog bli en tur till Birsta idag ändå tror jag.

Nu är det dags att skölja ur håret!

Inga kommentarer: