tisdag 16 mars 2010

Nu!

Nu har jag bestämt mig för att börja blogga. Efter nästan ett års betänketid...
Sitter i mitt kök och förbereder mig på att först åka och handla och sedan ta mig en promenad. Jag kommer liksom inte riktigt igång idag. Det ser så otroligt vårfint och soligt ut ute, men det är kallt vet jag. Egentligen är jag vansinnigt sugen på att åka ut till Birsta och Ikea och shoppa, men kassan tillåter inte det för tillfället... Man blir väl aldrig så shoppingsugen som när plånboken är tom, visst är det konstigt? Men egentligen är det bra, för mitt nya liv har ju börjat :-) Nej, jag ska inte banta, (fast jag verkligen behöver) jag ska sakta (inte mitt favoritord) men säkert skaffa mig en hälsosam livsstil genom att börja träna och radera ut mina dåliga vanor en efter en. Jag har bestämt mig för att det ska få ta två år att få min hjärna att fatta hur man lever hälsosamt. Det där lät vuxet!
Så, nu har jag satt igång!

Inga kommentarer: