onsdag 31 mars 2010

Kylskåpet är tomt

Dags för påfyllning idag. Men först måste jag bara skälla lite på Ica-banken! Jag har satt in pengar på Icakortet som är dragna från mitt konto för 3 dagar sedan, men jag kan inte handla för dem eftersom de inte kommit in där än. Alltså sitter Ica-banken och håller på dem i 3 dagar så att vårt kylskåp måste bli så tomt att Elvira ringer till farmor och beklagar sig över att vi inte har någon god frukost...
Jag ska också erkänna att jag inte riktigt orkat fara och handla eftersom jag varit lite hängig, men det hade inte med Ica-banken att göra.
Jag är piggare idag, ingen Ipren behövs tror jag, bara lite nässpray. Majken däremot är lite hängig. Hostar och snorar och gnäller lite (vilket hon aldrig gör annars). Natten har varit besvärlig, det slutade med att jag fick ta henne och gå ner och lägga henne i vagnen och vagga henne i den, tills hon till slut somnade. Jag fick sova på soffan, vilket jag inte kommer att göra frivilligt igen. Den är hemsk att sova i (trots att jag somnar i den nästan varje kväll...)!
Ska också förbereda lite påskbestyr idag. Alma ska vara påskkärring på dagis imorgon, vilket hon absolut inte vill eftersom hon hellre vill vara en påsk-dinosaurie. Jag har förklarat för henne att det inte går, och då kunde hon tänka sig att vara en påskgubbe istället. (Huvudsaken att man får bestämma själv!) Så jag ska försöka fixa det idag.
Jag ska också försöka komma på något bra att luras med till imorgon då det är 1:a april!

Inga kommentarer: