söndag 13 mars 2011

Helgrapport

Helgen har passerat med riktigt fint väder och en hel del umgänge. Så härligt att vara hela familjen och ha ledig helg!
Igår hade vi utflykt på "Kalle Ölunds" och grillade korv och åkte lite pulka. Mormor, morfar, Anton, Åke och tjejerna åkte skidor också. Sedan blev det middag hemma hos mina föräldrar och senare på kvällen Melodifestivalen. Elvira var vaken hela tiden och hejade på Erik Saade. Gissa om hon blev lycklig då han vann?! Själv tror jag att The Moniker hade gjort sig bra i den "stora" tävlingen.
Idag har vi mest varit hemma. Elvira har lekt med en kompis hela dagen, och Alma likaså. Jag och Eva var en tur till Birsta och det blev lite shopping. Blommor och nya grytlappar (i vårens färg - gul).
Så nu är det vår i mitt kök! Jag har putsat fönstren och bytt till lite vårigare gardiner och som grädde på moset placerat de nyinköpta Pelargonerna i fönstren. Så nu kommer våren vill jag hoppas! (Gissar att det kommer att snöa imorrn...)
Nu - lite mys i soffan med maken. Imorgon fortsätter inskolningen för Majken på dagis, spännande!

1 kommentar:

Ann-Sofi E sa...

Vad mysigt med vårfint kök....å snön föll inatt...ajabaja!!! Vill inte ha snö nu. Kram