tisdag 8 mars 2011

Liten har blivit stor

Det har varit några riktigt jobbiga dagar på jobbet, och jag känner mig rätt så utmattad både fysiskt, men framför allt psykiskt. Ibland är det så svårt att lämna jobbet på jobbet, då följer det med både hem, in i sovrummet och ner i kudden, så nu är det dags för vädring!
Jag har varit ledig med mina sportlovslediga barn idag. Har tyvärr varit jättetrött eftersom Majken tycker att det är så kul att vara vaken mellan 04.00 - 05.00 på morgnarna. Sen kliver jag upp 05.20 då jag ska jobba... Så har hon hållit på några dagar. Men inatt var det en j-la räv som skällde eller skrek utanför fönstret, så Alma vaknade och var livrädd, och innan hon kommit till ro så var det dags för Majken att vakna igen... Ja, ja. Jag vet, det ständigt aktuella ämnet som man tjatar om som småbarnsförälder. Så eftersom jag varit en trött tråk-morsa idag så var Alma och Elvira med mormor och åkte skidor. Jag har det så bra som har hjälp så nära!
Imorgon ska Majken, min lilla, lilla gumma, börja på dagis. Det känns både jobbigt och skönt. Jobbigt för att hon plötsligt har blivit så stor, och skönt för att det på något sätt känns som att det är dags att gå vidare ur bäbis-tiden och fortsätta framåt. Hoppas bara att hon inte kommer att gråta efter mamma hela dagarna ;-)
Så idag har jag rensat undan småbarnskläder. Som tur är kommer kanske en del av det att användas igen då det är dags för en liten kusin till barnen i sommar. Bra, så att man inte får bäbisabstinens!

Inga kommentarer: