tisdag 15 mars 2011

Ilsken ettåring

Jaha, då har vi avverkat den tredje inskolningsdagen. Men lite träning så blir nog det här bra!
Hon har lagt sig till med en ny vana min lilla ettåring, den innebär att så fort det är dags att klä på sig, eller göra något som inte passar damen för tillfället så lägger hon sig på golvet och skriker som om kviven satt i henne. Hon gråter och gapar i ungefär 15-30 minuter (!!! Det känns rätt så lång tid med det ljudet...) innan hon lugnar sig. För att sedan upprepa detta några gånger till under dagen.
Det är så märkligt, för den här lilla ungen har nästan aldrig protesterat mot något i hela sitt liv, så man blir ju förvånad över detta nya beteende. Hon provade det ett par gånger idag på dagis, hoppas att hon tänker lägga av snart, annars tänker jag minsann tycka att det är skönt att hon är där ;-)
Jag blev förkyld igår, ingen dunderförkylning, men jag känner mig trött i kroppen och snuvig i näsan. Jag har faktiskt inte varit sjuk på hela vintern, kors i taket!
Nu blir det 80-talsmaträtten "Flygande Jakob" och sedan körövning.

1 kommentar:

Ann-Sofi E sa...

Trotsåldern...ojoj oj..minns dom och har förträngt dom. Tänkatt en sån liten en kan bli så arg....helt otroligt.