lördag 5 mars 2011

Mitt jobb

Jag tycker verkligen om mitt jobb, de flesta dagar. Det är i stort sett alltid stressigt och många att behaga, men jag gillar tempo, så det passar perfekt. Oftast så känner man att man gör något bra för någon annan, man får nöjda patienter och ibland blir de friskare också ;-)
Men vissa dagar är bara rent fruktansvärda. Igår var en sådan dag. Då patienterna var missnöjda, tiden var alltför knapp, och anhöriga skällde och bråkade för att de inte tyckte att man gjorde sitt jobb. Ibland blir det inte bra hur man än vrider och vänder och försöker, en del människor GÅR inte att behaga. Det är sådana gånger man skulle vilja att folk förstår hur många arbetsuppgifter man har som sjuksköterska, och vilket ansvar man har för andra människors liv och hälsa. Det är också då tar med sig jobbet hem och funderar och tänker och faktiskt gruvar sig för nästa arbetspass.
Usch! Så jobbar man varannan helg också, allt detta för en riktig skitlön!
Men som sagt, även om jag har svårt att uttrycka det precis idag, så tycker jag om mitt jobb. Och framför allt, mina underbara arbetskamrater!