torsdag 24 mars 2011

Snart 8-årskalas

Min lilla gumma ska fylla 8 år. Är det sant att tiden går så fort?! 8 år, då är man ju stor, nästan. Min lilla bäbis... Hon sa till mig här om dagen: -Mamma, du måste förstå att barn växer upp, jag är inte din lilla bäbis längre! (Det handlade om att hon inte ska ha någon skattjakt på sitt kalas)
Nej, hon är väl inte det då. Och oerhört spännande verkar det vara med det annalkande kalaset också, eller pyjamaspartyt. På lördag är det dags. Hon skrev inbjudningarna någon gång vid jul, det gäller att vara ute i tid! Hela den här veckan har hon vaknat ca 05.15, gått ner och börjat förbereda och planera.
Det har skrivits inhandlingslista, placeringslista, lista på olika lekar som ska lekas och även ett körschema med tider, så att allt hinns med.
Skulle tro att det blir sovmorgon på måndag, hon lär vara helt slut efter det här (och vi med...).
Det blåser storm ute! Fasaden på vårt hus (plåt) blåste sönder förra gången det var storm, och det har fortsatt. Det ser inte riktigt klokt ut. Och så låter det jättehögt när den skallrar emot väggen innan den släpper. Hmmm, vi skulle verkligen behöva ta tag i att göra ordning utsidan på huset. Men det kanske blir nästa sommar, vi får se.
Jag räknar ner nu, snart ska vi åka till Spanien med kören! 5 april bär det av till Almunecar. Det ska bli så skönt med lite sol och avkoppling!


2 kommentarer:

Ann-Sofi E sa...

Åh vad härligt med en Spanienresa nu....lite avis blir jag allt. Kram på dig

mor sa...

Behöver inte kören någon i nå¨n stämma? Spelar ingen roll vilken... Jag ställer upp!!!