torsdag 10 mars 2011

Sjuk = Mys

Det gick bra med Majken på dagis igår. Hon verkade gilla det. Men så blev hon sjuk inatt, så vi fick börja med att vara hemma... Hon har feber och är alldeles stillsam. Hon har suttit i mitt knä och sovit i flera timmar, tills jag bara var tvungen att gå på toa och få i mig lite lunch. Men visst får man tycka att det är lite mysigt när man har en liten en som sitter och myser i knät, fastän det är för att hon är sjuk? Det är ju så sällan man får gosa med henne sådär länge nu för tiden.
Alma behövde dagis idag. Hon har gått här som en osalig ande och ville bara leka med en kompis, så hon fick väl det då... Och Elvira for iväg med mormor och morfar och pimplade i det härliga vädret. Så här sitter jag och "sportlovar" alldeles för mig själv! Har inte gjort nå´n nytta alls på hela dagen, (jo, myst med Majken förstås) och jag tror inte att jag kommer att göra det heller. Kanske bäst jag hoppar upp på crosstrainern så har man sportat lite i alla fall. Eller så sparar jag det tills ikväll, ska fundera på saken...

Inga kommentarer: