fredag 5 augusti 2011

Det där med semester, sommar och LCHF

När man är hemma går det bra att hålla sig till sina matvanor, men då man är på resande fot är det ibland svårt, och i vissa fall helt omöjligt. I Frankrike hade de troligtvis inte hört talas om annat än kolhydrater, där var det bara att tänka bort allt som innefattar LCHF. Sockrade popcorn, läsk, chokladcroissanter, pommes frites, chips osv. Det är något lättare i Sverige, men det krävs liksom en himla planering som man inte alltid lyckas åstadkomma. Så om man ska sammanfatta semester-kosten så blir den inte helt enligt mina principer, men inte heller helt åt skogen fel. En del både ofrivilligt och självförvållat fusk, vilket resulterat i en hel del huvudvärk och strejkande från magens håll. Jag mår helt enkelt bäst då jag inte får i mig så mycket kolhydrater, och så går man ner i vikt nästan helt utan ansträngning, samtidigt som man jämt håller sig mätt, slipper sötsuget och äter bara god mat! En fantastisk "bantningsmetod"!
Lite, alldeles för lite motion har det också blivit under semestern. Trodde i min enfald att det var det man skulle ha tid med då man var ledig, men icke! Barnen har varit vakna till 22 på kvällarna och det har varit en del långa mysiga vinkvällar på altanen. Många ursäkter alltså...

Nej, nu är det jag som tar över rodret den sista veckan, och återfår kontrollen över kolhydraterna, samt påbörjar sista rycket i min viktresa ner mot målet!

3 kommentarer:

Sara sa...

Såg att resturang i galstström har en meny för just LCHF, kul =)

KRAM!

Anonym sa...

Härligt! Kan jag komma och bo hos dig ett par dar, för just nu går det åt skogen....lchf-mässigt alltså.

Anna

Elin Nylander sa...

Du är välkommen Anna! Vi kanske kan peppa varann?