onsdag 31 augusti 2011

Imorgon börjar hösten

Det blev ingen stadsresa med Eva igår, istället så tog vi en fika i solen på deras altan, det var minst lika mysigt. Så fick jag snusa lite grann på Melker också :-)

Snart ska jag bli faster igen! Johannes och Lisa ska få en liten. Tänk vad mysigt, de har allt framför sig! Det ska bli så spännande, undrar om det är en liten Lego-byggare som kommer ut ;-)

Jag har jobbat idag. En dag i veckan har jag hand om sjuksköterskestudenter från Mittuniversitetet, jag är sk huvudhandledare (vikarierande, eftersom vår ordinarie är föräldraledig) och är någon slags "länk" mellan MIUN och sjukhuset. Det är rätt så roligt, jag tycker att man utvecklas och uppdateras i sitt jobb vilket förstås är en fördel. Det är också kul att ha lite varierande arbetsuppgifter.

Alma, Elvira och Åke har varit på Himlabadet nu i eftermiddag, så jag och Majken har varit ensamma hemma. Det kändes väldigt tomt här hemma måste jag säga. Ibland längtar man ju efter att vara ensam, men ibland känns det fasligt konstigt. Det hör ju liksom till det där stojet ändå.

Sista dagen på sommaren idag, imorgon börjar hösten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket mysigt att ses och prata i lugn och ro. Stadsturen tar vi en annan dag:-)
Eva