fredag 5 augusti 2011

Sensommar

Så är augusti här. Det bästa på hela året. Augusti och september är mina favoriter. Luften blir så klar och härlig, och tempot saktar ner, allt är inte lika hetsigt som under juni och juli då allt ska hinnas med och passas på.

Igår var vi på en liten dagsutflykt till Järvzoo. Vi har inte varit där tidigare, det var en jättefin djurpark. Vi såg bl a järv, lodjur, älg, ren, ugglor, varg och björn. Jag tycker egentligen inte så mycket om djurparker, jag tycker att djur ska vara fria, men de här djuren hade bra med plats och var ute i skogen i sin "hemmiljö", så det kändes ok. Barnen älskar både djur och djurparker, så de var nöjda!

På hemvägen beställde vi grillmiddag hos mamma och pappa. Toppen! ;-)
En vecka kvar av semestern nu. Och det känns som om vi haft en bra ledighet och lagom många slappa dagar. Och framför allt så är vi utvilade!!! Hör och häpna: barnen har sovit till mellan 08.00 och 09.00 VARJE dag, och HELA nätterna! Det är vad jag kallar semester :-)

1 kommentar:

Ann-Sofi Engström sa...

Ja visst är det fint på Järvzoo, jag har varit där 2 ggr. En gång när barnen var små och 1 gång med en väninna för att fota djuren. Tycker också att djur ska vara fria i naturen men här såg dom ut att ha det bra iallafall. Skansen tycker jag inte om....nära stan med all trafik, betong i hägnen och en onaturlig miljö för djuren. Kram på dig