söndag 7 augusti 2011

Sitter och myser i min ensamhet

Alma och Elvira är ute med Åke och fiskar strömming. Majken sover och jag sitter och njuter av lugnet en stund. Har en LÅNG "Att-göra-lista", men jag väljer att ladda mina batterier istället.
Jag sitter och funderar på vad härligt det är med semester. Oftast så har man så många planer och så mycket som ska ske under semestern att den bara passerar, man hinner inte stanna upp och njuta av den. Och framför allt så hinner man inte fånga upp ny energi som ska räcka hela hösten. Så brukar det vara i min familj i alla fall. Men inte i år. Vi har haft en del aktiviteter och utflykter inplanerade, men det känns som vi har tagit det lugnt och fått in alla delar. Jag känner mig nöjd!
Medan jag lyssnat på ljudbok har jag plockat hallon på gården och strykit en del kläder, rengjort mina smink-attiraljer och suttit och läst lite bloggar.
Nu känner jag mig redo för att städa på gården som var vad vi planerat in idag!

Inga kommentarer: