måndag 22 augusti 2011

Skolstart

Jag har alldeles nyss lämnat en väldigt pirrig andraklassare på skolan. Första skoldagen i tvåan, min lilla unge, vart tog hon vägen? Nu var det plötsligt viktigt vad hon hade på sig, hade vax i håret och borstade tänderna på eget initiativ, hon är nästan lika duktig som Alfons Åberg ;-) Men jag misstänker att det går över efter idag...
Det är lite pyssligt innan alla kommer iväg så här på morgonen, men nu sitter jag här ensam i alla fall och har en ledig dag. Egentligen är det väl städning av övervåningen som står på schemat, men jag tror att det finns kvar till en annan dag också eftersom jag idag bara har lust att läsa tidningar och ligga på soffan. Jag kanske skulle kunna tänka mig att tvätta lite... Latmaskfasoner idag alltså!

1 kommentar:

momamommoma sa...

Härligt!!!
Var lat du det har du gjort rätt för!