onsdag 14 april 2010

Drömmer...

Idag har jag en efterhängsen huvudvärk. Har försökt med vila, Treo och kaffe, men den vill inte ge sig ändå. Så det blev inte mycket gjort idag.
Soligt idag med, härligt, härligt. Men, jag ska absolut inte klaga på att den äntligen vill visa sig den efterlängtade gula, jag känner mig lite stressad när det är fint väder. Det känns som om man måste hinna göra klart allt som man ska hinna inne (innan barnen kommer hem) för att sedan gå ut och njuta av solen, vilket är lika med att sitta på en stol och ta det lugnt. Underbart, om man bara kunde göra ingenting utan att bli rastlös. I mitt nästa liv ska jag inte vara rastlös... Måste nog träna på det där med att göra ingenting (det är ju trots allt inte ofta man får tillfälle till det med tre små bustroll heller).
Nu när solen gått i moln så har jag suttit och drömt mig bort till Florens. Har letat bland billiga resor och hittat en bra resa dit. Vi får väl luska lite i kassan och semester- och barnvaktsfrågan så får vi se om det blir till att fortsätta drömma eller om det blir verklighet. Det skulle inte vara dumt att få ha maken för sig själv en liten stund!

Inga kommentarer: