torsdag 8 april 2010

Så mycket man borde

Jag har precis kommit hem från ett Mary Kay-party där det demonstrerades hudvårdsprodukter och make up. Vi fick prova produkterna och det kändes naturligtvis bra och härligt att bli riktigt ren och babylen. Det slog mig medan jag satt där och pysslade om mig själv vad mycket det är man borde och kanske inte borde. Jag är rätt så slarvig när det gäller hudrengöring (jag är så himla trött på kvällen, och då känns det inte alls lockande att hålla på och blaska av sig sminket), man borde förstås ta mer hand om sin hud och framför allt inte tvätta sig med tvål eftersom man blir ännu torrare än vad jag redan är.
Ja, också borde man ta hand om sina händer och fötter, tänder och hår. Så borde man äta bättre och nyttigare, träna oftare, leka med sina barn lite mer. Man borde månadsspara och ha en buffert till oförutsedda utgifter, källsortera (jag pantar burkar och flaskor, och kör iväg papper till återvinning, men där går min gräns), och man borde göra storkok och egen barnmat istället för att köpa barnmatsburkar (jag köper i alla fall ekologisk) och ge sina barn grönsaker lite oftare. Det är inte lätt att vara människa...
Nu har jag i alla fall köpt mig lite nya produkter som ska gör min hy helt fantastisk och min plånbok blev helt tom. Så innan jag blir för trött är det dags att blaska av sminket och borsta tänderna, använda tandtråd och Flux. Godnatt!

Inga kommentarer: