fredag 23 april 2010

Facebook

Nu har jag funderat ett tag på det här med Facebook och vad folk skriver i sina statusrutor. Det är ju oftast värdelöst vetande, men ändå roligt att läsa om. Jag är en flitig Facebook-besökare, och kan inte stoltsera med att skriva enbart intressanta och intelligenta inlägg. Men jag har lagt märke till att så fort det blir helg verkar folk få ett stort behov av att berätta vad man äter och dricker. Svaren blir oftast "Åååå vad gott", eller så försöker man bräcka varandra med lite dyrare eller lite mer vällagat. Märkligt fenomen faktiskt. Det är inte helt ovanligt heller att man drämmer till med det lite slitna uttrycket "fredagsmyyyys" då helgen nalkas. Intressant...
Har idag varit till stan och inhandlat en ny uppsättning kläder till Alma som vuxit 5 cm sedan december och därmed är hela garderoben för liten. Hon blev nöjd och jag blev fattig!
Hon hittade en fin gosedjurskanin som hon tyckte att vi skulle köpa till Majken, men jag sa nej eftersom vi har 2 säckar med gosedjur. Väl hemma ett par timmar senare så dyker kaninen upp instoppad under vagnen tillsammans med en skallra som inte var våran. Jag förklarade det där med tjuv och polis för henne och att man måste betala för sig på affärer, svaret blev: -"Men mamma, jag har ju inga pengar, det där måste ju du betala"
Alltid ska det finnas svar på tal!
Nu ska jag slå mig ner i soffan och sippa på ett glas rött ;-)

1 kommentar:

Eva sa...

Hahaha, jag skriver nog ofta om mat!!