söndag 11 april 2010

Slut på helgen

Det är faktiskt skönt att det slut på helgen. Det känns lite tråkigt att säga det, men det har varit en jobbig helg. Barnen har bråkat konstant och det har varit otroligt påfrestande på både humöret och tålamodet. Jag känner att jag har så himla svårt att handskas med detta bråk, det är som att det inte spelar någon roll vad de bråkar om, huvudsaken är att de bråkar.
Hur som helst så är hallen i stort sett klar, i alla fall det som vi skulle ha klart i helgen enligt mig. Positivt! Vi har lite små-fix kvar men vi kan se ljuset i tunneln!
Solen har visat sig idag, också positivt! Och barnen har plockat Tussilago, så då blir det nog vår till slut. Jag har varit lite orolig att julen ska dyka upp igen i denna oändliga vinter...
Min kära make har nu serverat mig ett glas vin, han vet vad jag behöver. Ska försöka umgås med honom en stund innan John Blund knackar på! Ska också försöka slappna av och återfå lite gott humör och tålamod så att morgondagen blir en bättre dag. Imorgon måste jag be mina barn om ursäkt för att jag varit en riktig hagga idag, och berätta för dem att de är det värdefullaste som finns på jorden.

Inga kommentarer: