onsdag 21 april 2010

Sömnen, det ständigt aktuella ämnet.

Mina kära, kära barn var så duktiga och snälla igår kväll. Inget tjafs eller bråk alls, de bara gick och lade sig och somnade utan trassel. Och de sov rätt så bra inatt, första uppvaknandet var vid 03.00 så man får väl inte klaga. Sedan är det ju morgon kl. 04.45 s så då är det bara upp och hoppa!
Tiden där emellan skulle man kunna ägna till att skjuta kråkor. Jag blir galen, när barnen äntligen sover hyfsat en natt så ska de där j-la kråkorna sitta och skräna utanför sovrumsfönstret så att man i alla fall inte får sova. Och om jag sätter in öronproppar så hör jag inte om barnen vaknar. Grrrr! Ikväll tar jag med en slangbella och har bredvid sängen!
Nog om sömn för idag.
Alma sa idag när jag lämnade henne på dagis: -Å, jag är så glad idag! Det kommer att göra min dag!
Nu promenad, det nya livet håller i sig!

1 kommentar:

Modern sa...

Tror iallafall på öronproppar. "Prinsessan på ärten" sover inte så hårt;-). Prova!