söndag 25 april 2010

Utedag med barnen

Måste bara börja säga att vad roligt att jag fått en till "Följare" på min blogg!
Denna dag har varit full med göromål. Jag har varit ensam med mina små damer då Åke har monterat däck från tidig morgon till sen kväll. Så vi är ganska slutkörda bägge två...
Det är minsann ett himla pyssel att få ihop allt när man är helt ensam med barnen. Ändå måste jag erkänna att jag är bortskämd med att ha svärmor i granngården som ställer upp med ett par extra händer riktigt ofta. Och mina föräldrar är också ofta till stor hjälp. Men idag har de faktiskt varit med sin mamma nästan hela dagen, vilket jag förstås är glad för!
När man är ensam med dem känns det lite som att det alltid någon som är hungrig eller törstig, kissnödig eller bajsnödig eller behöver hjälp på något annat vis. Det är den största skillnaden mellan att ha två eller tre barn, att man aldrig räcker till fullt ut. Det fattas alltid ett par armar hur man än gör. Och även om man hade armarna så skulle man ibland vilja vara mer "närvarande" med var och ett av barnen. Hur som helst så har det varit superfint väder och vi har haft en härlig utedag!
Elvira har upptäckt hopprepet, ååå vad roligt! Det var ju bland det roligaste som fanns när man var liten. Jag kunde givetvis inte hålla mig idag heller, men tyvärr måste jag nog vänta ett tag med hoppandet då mitt bäcken inte alls var redo som jag...
Imorgon har vi lovat att sätta upp studsmattan vilket vi inte hunnit i helgen. Det ser de fram emot mina energiska små troll!
Det är snart dags för en paus i däckbytarbranchen har han sagt ikväll min man, och det är mycket välkommet eftersom jag längtat efter att få "rå om" honom lite.
Mot ljusare tider!

Inga kommentarer: