måndag 12 april 2010

Ny dag nya tag


Håller på att återställa ordningen i hallen, det blir riktigt fint! Solen lyser ute och Alma är på bra humör idag. Passar på att vädra lite täcken och tvätta sängkläder och har till och med putsat ett fönster (fast bara på insidan)!


Tog i helgen tag i barnmatsfrågan. Jag kokade egen barnmat av kyckling, morötter, potatis och palsternacka. Jag tyckte att det smakade helt OK, men det tyckte inte Majken... Hon tyckte att det smakade så illa att hon kväljdes, otacksamt! Så nu får hon hålla till godo med burkarna, som jag hade så dåligt samvete för att jag givit henne. Dags för kaffepaus innan jag fortsätter "Projekt Vårrent i huset".

2 kommentarer:

Johanna Dolk sa...

Jag försökte laga egen mat till Axel, men han vägrade äta något annat än burkmat ända till han skulle börja på dagis... :-)

Elin Nylander sa...

Ja, det var ju skönt att höra, det verkar ju gå bra ändå!