fredag 9 april 2010

Hål i huvudet

Alma pratar oavbrutet, hon har pratat och pratat hela dagen så skavsåren i öronen har gnagt vidare så både jag och Åke har hål i huvudet.
Förrådet på förslag av aktiviteter har varit outtömligt, så många att jag var tvungen att sluta räkna vid frukost.
Spela "Svarte Petter", dansa till melodifestivalenlåtarna, titta på film uppe, titta på film nere, bada, bara bada lite, leka i badkaret (utan vatten), spela memory, leka med dinosaurier osv osv. Hon är underbar! (Men ack så krävande ibland...) Det blir nog bra med lite dagis till veckan.
Jag har målat idag. Har skaffat oss lite mer jobb än nödvändigt kan man säga. Vi håller på att fixa till den sista väggen i trappen, så kanske, kanske kan hela hallen bli färdig. Jag har sagt bestämt att det ska vara klart i helgen (måste ju prova om det fungerar med att låta bestämd), så vi får se hur det blir. Åke är jätteduktig på att fixa och dona, och det blir ofta väldigt fint. MEN, det blir sällan riktigt färdigt.
Nu ska vi iväg på kalas igen. Storebror fyller 36 och då vankas middag och tårta. Härligt, jag har sparat mig hela dagen. Se´n är det 7 dagar till nästa kalas.

1 kommentar:

Anonym sa...

7 dar! Nej, detta går inte. Vi får allt ta och vaska fram ett mellankalas innan.

Anna 2:a alt (känns som ett bra nick, eller....)