fredag 30 april 2010

Fira våren!

Ja, idag ska vi fira våren. Det vore förträffligt om den kunde komma med sol, och lite lugn och ro, det kan väl inte vara för mycket begärt?
Det är en rättså sliten mamma som sitter bakom tangentbordet. Jag är så in i bänken trött, i hela kroppen och själen. Det känns som om jag skulle kunna sova i en vecka om jag bara fick. Om jag ändå är igång och klagar så går jag väl på... Den där däckfirman som min man har startat har tagit mer tid än vad vi båda hade anat, vi är rätt slutkörda bägge två. Med facit i hand så var det ett verkligt illa valt tillfälle att starta eget samtidigt som man får sitt tredje barn (och jobbar heltid samt renoverar hus...). Men det är bara den här veckan kvar nu, så hoppas vi på en tid för återhämtning sen.
Jag har gjort iordning Almas rum, tagit bort en platsbyggd garderob och fixat till lite. Det blev ganska mycket större och riktigt fint.
Ikväll ska vi i alla fall fira valborg med goda vänner och ha en trevlig kväll. Hoppas bara att man kan hålla sig vaken tills de tänder brasan ;-)

Inga kommentarer: